Overhandiging van de sleutels. (foto: 3 jet fotografie)
Overhandiging van de sleutels. (foto: 3 jet fotografie) Foto: 3 jet fotografie

De nieuwe Swobrik gaat deze week rijden!

KESTEREN - Zaterdagmorgen 18 januari was het feest in de showroom van van Leeuwen auto's in Kesteren. De sleutels van de nieuwe Swobrik werden door de heer Gert van Leeuwen overhandigd aan de heer Huib Kwint, coördinator van bus Swobrik.

Dat werd tijd, want zijn voorganger was na zes jaar en meer dan 300.000 km. aan vervanging toe. Trouw heeft hij in die tijd ouderen en gehandicapten uit de gemeente Neder-Betuwe tegen een kleine vergoeding gebracht naar waar ze wilden zijn. Dat er weer zo'n prachtige nieuwe bus kon worden aangeschaft is te danken aan de gemeente, die een groot deel van de aanschaf financierde en aan de sponsors die daar ook aan bijdroegen. Dat exploitatie mogelijk is is te danken aan diezelfde sponsors, aan de ritprijs betaald door de klanten en is vooral te danken aan alle vrijwilligers.

De SWO, trotse eigenaar van bus Swobrik, en ook van bus Klaartje, is een vrijwilligersorganisatie. Chauffeurs, bijrijders, de leden van het telefoonteam, coördinatoren en bestuur gebruiken een deel van hun vrije tijd om dit project mogelijk te maken. (Nieuwe vrijwilligers zijn welkom.) Bij de overdracht was een groot deel van de vrijwilligers van bus Swobrik aanwezig, waren er collega's van bus Klaartje, en waren er sponsors evenals wethouder Herma van Dijkhuizen van de gemeente Neder-Betuwe aanwezig.

"Lijkt het u leuk u met zo'n mooie bus te laten vervoeren, bel dan minsten één dag van te voren op werkdagen tussen 9.00 en 11.00 uur 0488 482643 om te reserveren. Wilt u met bus Klaartje, bel dan 06 42251447. Over bus Klaartje is binnenkort meer nieuws te lezen..

Een groot deel van de vrijwilligers. (foto: 3 jet fotografie)