Ratten knagen telefoon- en internetkabel stuk

ACHTERBERG - "Al meer dan acht jaar hebben we op Molenweg 24 en 22 in Achterberg last van ratten."

Ondanks hulp van rattenbestrijders en gebruik van rattenvallen komen de ratten steeds terug. Ze graven via de voortuin een gangetje tot onder de fundering en klimmen zelfs vanuit de kruipruimte via de spouw tot onder de dakpannen. "Ook achter de berging zetten we rattenvallen en 's nachts gaan ze daar zo tekeer dat we er wakker van worden", aldus de bewoners. "Horen we een klap, dan weten we dat we de volgende dag weer een klem kunnen leegmaken. We hopen dat de gemeente Rhenen ons gaat helpen de ratten te bestrijden. Samen met de buren hebben we middels een brief de gemeente Rhenen van ons rattenprobleem op de hoogte gesteld."