Cursus Digisterker in Bibliotheek Kesteren

KESTEREN - De overheid doet steeds meer via het internet. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, om werk zoeken of om het doorgeven van een verhuizing. Veel mensen weten dat niet of vinden het nog wat moeilijk. Daarom biedt de Bibliotheek een speciale internetcursus 'Digisterker': werken met de elektronische overheid' aan.

In vier bijeenkomsten maakt men kennis met de digitale overheid. Deelnemers leren handige informatie te vinden en aanvragen te doen bij bijvoorbeeld de gemeente Neder-Betuwe. Ook krijgen de deelnemers te zien wat de overheid allemaal al over u weet, zoals de opbouw van de AOW. De cursus is voor inwoners van de gemeente Neder-Betuwe die al met internet kunnen omgaan. Deelname is gratis. De cursus wordt gegeven door een gecertificeerd Digisterker docent.

Data Groep 1: Donderdag 9, 16, 23 en 30 januari; Groep 2: Vrijdag 17, 24, 31 januari en 7 februari. Van 09:00 tot 11:00 uur. Van tevoren aanmelden is noodzakelijk. Meer weten? Bel naar 0344 634490.