Schrijven. (foto: Startup Stockphotos)
Schrijven. (foto: Startup Stockphotos) Foto: Startup Stockphotos

Meer vrijwilligers met wervende teksten

RHENEN - Meer vrijwilligers voor jouw organisatie? Volg de gratis schrijftraining ‘Meer vrijwilligers met wervende teksten’. Leer (sociale) media zoals Hét Gemeente Nieuws en Samen.Rhenen.nl beter benutten. Trainer Ton Vogels weet van A tot Z te boeien. En de training is C.V. waardig!

In Rhenen, Elst en Achterberg is er een groot aantal mensen dat vrijwilligerswerk wil doen. En zij hebben veel om uit te kiezen. Van cultuur en sport tot hulpverlening. Hoe vang je hun aandacht? Het promoten van vacatures voor vrijwilligers kan onder andere op Hét Gemeente Nieuws, samen.rhenen.nl, de dorpskranten, Facebook groepen. Maar hoe val je daar op in de stroom van berichten? Goed nieuws: dat kun je leren!

Op dinsdagavond 21 januari start de driedelige training ‘Wervend schrijven voor vrijwilligers’. Speciaal voor vrijwilligers van verenigingen en maatschappelijke organisaties. Teksttrainer Ton Vogels leert je hoe je een goede tekst opbouwt. Dat begint bij de lezer zelf: wat heeft die nodig (en wat niet)? Hoe maak je hem of haar enthousiast? Wat is het ‘gouden detail’? Ton kijkt mee met je teksten en geeft je feedback.

De training vindt plaats op dinsdag 21 januari, dinsdag 11 en dinsdag 18 februari van 19.00 – 21.00 uur, in De Westpoort, Veerweg 1 in Rhenen. De training is van een professioneel niveau, dus ook geschikt om op je CV te vermelden. Inschrijven via samen.rhenen.nl, vrijwilligers@rhenen.nl of telefonisch 06 45849059 (Kitty van den Hoek, Vrijwilligersknooppunt).