Eska Bemmel. (foto: B. Braam)

Muzikaal spektakelstuk tijdens 45e Aalbers-Taptoe Bemmel

BEMMEL – De 45e editie van Aalbers-Taptoe Bemmel, stond garant voor een middag en avond vol prachtige optredens. Dit jaar vond het evenement plaats op zaterdag 8 september.

Het jaar waarin Eska Bemmel haar zestigste verjaardag viert, organiseerde zij ook voor de 45e keer Aalbers-Taptoe Bemmel. Een terugkerend evenement, met vermaak voor jong en oud.

Speciaal voor deze jubileum editie, organiseerde Eska voor het eerst een Jeugdtaptoe. Diverse jeugdkorpsen werden hiervoor uitgenodigd en vertoonden hun kunsten op het taptoeterrein bij kasteel De Kinkelenburg.

Gezamenlijk met de deelnemers aan de avondtaptoe, werd het programma vervolgd met een Streetparade. Hierbij liepen alle korpsen vanaf de Kinkel richting verzorgingshuis Lidwina, waar een stilstaand nummer ten gehore gebracht werd. Vele bewoners genoten zichtbaar van deze muzikale opluistering.

Het avondprogramma ging, na het openingsintrada, van start met de galashow van Eska. Terwijl Eska nog op het gazon stond nam de burgemeester van gemeente Lingewaard het woord, om Eska te feliciteren met haar 60 jarige bestaan.

Nadat vervolgens alle andere deelnemers hun optreden hadden uitgevoerd, had Eska nog een speciale afsluiter in petto. Voor het eerst in de geschiedenis, had Eska naast de galashow ook een themashow ingestudeerd. Onder luid gezang en applaus, werd de show gepresenteerd aan het enthousiaste publiek. Eska bedankte iedereen die deze jubileum editie mogelijk heeft gemaakt.