Uitbreiding Sportpark Ressen van start

BEMMEL – Sportpark Ressen gaat deze week op de schop. Voor een bedrag van ruim 1,1 miljoen euro wordt het sportpark ten gunste van Mixed Hockeyclub Bemmel en Sportclub Bemmel uitgebreid. De gewenste uitbreiding van kleedkamers heeft vertraging opgelopen.

Sportpark Ressen is 17 jaar geleden geopend. De ruimteproblematiek speelt al jaren. In de sportnota 2015 staat het zwart op wit dat Sportpark Ressen dringend toe is aan uitbreiding. In de politieke discussie kwam MHC Bemmel onder vuur te liggen. De stormachtige groei van het aantal hockeyleden zou vooral komen door aanwas uit Nijmegen-Noord. Een deel van de raad bedacht daarom dat de gemeente Nijmegen Bemmel een financiële bijdrage moest leveren. De Waalstad gaf geen krimp.

De knelpunten op het sportpark worden opgelost door een voetbalveld te voorzien van kunstgras, zodat het efficiënter gebruikt kan worden. Door de discussie over rubberkorrels heeft de gemeente in overleg met de Lingewaardse voetbalclubs besloten om het nieuwe kunstgras in te strooien met zogenoemde Holo-korrels. Dit materiaal wordt gezien als een goed en veilig alternatief voor de tot nu gebruikte rubberkorrels. Ook de eigenschappen om op te voetballen zouden beter zijn.

MHC Bemmel krijgt er een half hockeyveld bij. De ruimte wordt bereikt door een voetbalveld te draaien.
De bedoeling was om gelijk met de sportvelden de uitbreiding van kleedkamers op te pakken. Maar door een aanvullend archeologisch onderzoek is de bouw vertraagd tot medio oktober. De oplevering staat gepland voor het volgend voorjaar. De sportvelden moeten uiterlijk 14 september worden opgeleverd.